Bra Hemmaövningar

Jag har fått frågan angående mina övningar som jag börjat göra så jag tänkte visa vilka det är jag gör. Jag har satt fokus på mage, ben och rumpa då det är nått som jag vill ändra på. Jag är som sagt ingen gymmänniska så jag gör det bästa av det jag kan här hemma. Och man kan faktiskt göra massor med olika övningar som ger jättebra resultat utan att behöva gå på gym. Jag sparar tid och pengar och sen kan jag göra detta när jag vill och känner för utan att behöva lämna hemmet, inga ursäkter 😉  Så tjejerna brukar leka när jag tränar och jag kan ha koll på dom samtidigt som jag tränar.

Jag har också en Crosstrainer som jag trampar på varje dag (i bland två gånger) 20 minuter innan jag gör mina övningar. Och det är en perfekt maskin som tränar i princip kroppens alla stora muskelgrupper och är skonsam mot leder. Det är också en jättebra fettförbrännare så det är en av mina bästa investeringar! Så det är bara att sätta på nått bra på tv:n och hoppa upp 😉

Varje övning började jag med att göra 20 repetitioner av och ökade sen på 5 stycken varje vecka. Så nu gör jag varje övning 45 gånger. Blir inga bilder på mig vilket iofs hade varit underhållande utan jag har googlat fram 😀 Jag är heller inget proffs på detta utan har googlat och läst på olika fitnessbloggar. Och detta har funkat mig för.
Desktop332-001

1. Utfall med vikter.
2. Knäböj/squats.
3. Donkey Kicks.
4. Kissande hunden
5. Höftlyft
6. Liggande benlyft
7. Plankan

Det här inlägget postades i Kampen För En Snyggare Kropp. Bokmärk permalänken.